Spousta firem, institucí, spolků, škol i úřadů již dnes umí poslat reklamce, grafikovi, tiskárně, novinám nebo třeba televizi své logo ve správném formátu.
Další část subjektů si logo nechala zpracovat od odborníka a když někdo logo potřebuje, přepošlou email, který kdysi dostali. Pokud ho najdou.
A pak je tu stále dost velká část firem i jednotlivců, která při žádosti o logo pošle v lepším případě nějaký dokument ve wordu, v horším napíšou: Stáhněte si to z webu. Bohužel na webu je třeba jen jako fotografie cedule s logem na budově nebo jako ikona.
A přitom je to tak jednoduché. Stačí logo umístit na svůj web ke stažení. Stránka může být zaheslovaná či každému přístupná a logo ke stažení v nejrůznějších formátech. Není třeba se tam příliš rozepisovat, odborníkovi stačí ke správné volbě přípona a ten kdo neví, zpravidla ani nečte. Vhodné je použít formáty jpg (to zná každý), png (formát obrázku s průhledností), pdf (ideální pro kancelářský tisk) a svg (logo ve křivkách). U jpg a png v RGB, pdf a svg ve CMYK.
A úplně perfektní by bylo přiložit i grafický manuál, ale ten většina firem nemá a neví, co to je, k čemu je dobrý, kde ho sehnat a proč je tak drahý 🙂
logo pro tisk (PDF. CMYK)
logo ve křivkách (SVG, CMYK)
logo pro web (jpg, RGB)
logo průhledné pro web (png, RGB)